آخرین مطالب

درباره آگهی‌هایی که روی اعصاب شماست فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمایی:
تبلیغات گسترده برخی برندها در صداوسیما این ذهنیت را ایجاد کرده که رسانه ملی در ازای این تبلیغات، در سود فروش آن‌ها شریک شده وگرنه پرداخت این هزینه ازسوی شرکت‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد.

گروه دیگر رسانه‌ها: احتمالاً شما هم در چند ماه گذشته از تبلیغات تکراری و مکرر تلویزیون خسته شده‌اید. شروع این تبلیغات رگباری و پشت سرهم با محصولات گاج در نوروز 97 بود و با تبلیغی موسوم به شوهر مهناز ادامه یافت. خصیصه اصلی این دست از آگهی‌های بازرگانی این است که دقایق زیادی از پربیننده‌ترین لحظه‌های آنتن تلویزیون را به خود اختصاص می‌دهند. حالا چند ماهی می‌شود که تبلیغات دیگری جای آگهی این کتاب‌های آموزشی را گرفته است. تبلیغ‌هایی همچون سردوش‌های سوبان، نوشیدنی‌های عالیس و… این روزها حجم گسترده‌ای از ثانیه‌های آنتن تلویزیون و بعضاً رادیو را تصاحب کرده است.

این آگهی‌ها که حالا با واکنش‌های تند برخی از مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده، برخی از فعالان رسانه‌ای و کارشناسان تبلیغات و برندینگ را بر آن داشته تا هزینه قراردادهایی همچون گاج، سوبان و عالیس را با صداوسیما به طور نسبی محاسبه کنند.

به طور مثال یکی از روزنامه‌های سراسری در بخشی از گزارش خود آورده است: «کارخانه «عالیس» تنها برای پخش تبلیغات‌اش در شبکه‌های 1،2،3،5 و نسیم، باید ماهانه «یک‌هزار و 836 میلیارد تومان» به صداوسیما پول بدهد؛ کمی کم‌تر از بودجه سالانه صداوسیما که حدود دو هزارمیلیارد تومان است.»

البته نکته‌ای که در نوع محاسبه روزنامه فرهیختگان مغفول مانده این است که صداوسیما در راستای حمایت از تولیدات داخلی، به شرکت‌های داخلی تخفیف‌های ویژه‌ای می‌دهد. این تخفیف‌ها هم در میزان پخش آگهی و هم در تعرفه‌ها لحاظ می‌شود و معمولاً آنقدر وسوسه انگیز است که شرکت‌ها را برای استفاده از این بسته‌های حمایتی راضی می‌کند.

اما تبلیغات شرکت عالیس به اندازه‌ای گسترده است که حتی با احتساب این تخفیف‌های ویژه هم، باز هم هزینه آن سر به فلک می‌کشد. این موضوع سبب شده تا برخی گمانه‌زنی‌ها درباره ارائه مدل جدید تبلیغاتی سخن به میان بیاید. برخی کارشناسان تبلیغات معتقدند که صداوسیما احتمالاً در مدل جدید تبلیغات به سوی «سهم از فروش» رفته است.

در واقع این حجم خارج از عرف تبلیغات برندهای مختلف به دلیل مدل تجاری جدید در رسانه ملی است که طی آن صداوسیما به جای گرفتن مستقیم هزینه تبلیغات از شرکت‌ها، با برندها در «سهم از فروش» محصولات‌شان شریک می‌شود. مشارکتی که باعث می‌شود رسانه ملی از تمام ظرفیت تبلیغاتی خود برای فروش هرچه بیشتر آن محصولات استفاده کند.

اگرچه رسانه ملی هنوز در این باره هیچ توضیحی نداده اما تبلیغات گسترده این محصولات، مخاطبان را کلافه کرده و از صداوسیما دل‌زده کرده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

سفیدشویی کارگزاران و اصلاحات با چاشنی پناه گیری پشت فرزند رهبری!

سفیدشویی کارگزاران و اصلاحات با چاشنی پناه گیری پشت فرزند رهبری!

کثافت کاری زیر پوست دانشگاه و خواب سنگین متولیان!

فساد ستیزی وزیر راه و شهرسازی فرزانه صادق؛ دامن گیر پرونده‌داران در نظام مهندسی شد

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است

کسب رتبه نخست همدان در شاخص ماموریت‌های علم و فناوری

تنها یک عامل دلیل سقوط تیم فوتبال شهرداری نبوده است/ ضعف‌های کادر فنی و مدیریتی این اتفاق را رقم زد