آخرین مطالب

گزارشات ثبت شده مردم در سامانه مطالبه‌گری سو تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود تبیین وتحلیل

گزارشات ثبت شده مردم در سامانه مطالبه‌گری سو تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود

  بزرگنمایی:
حجت‌الاسلام رضا بهادری، معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی، در خصوص وضعیت سامانه مطالبه‌گری سو و گزاراش‌های ثبت شده اظهار کرد: در سال جاری، مجموعاً ۱۶۶ گزارش در سامانه نظارت اجتماعی ثبت شده است. از این تعداد، ۶۸ گزارش به نتیجه رسیده و پاسخ‌دهی از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه دریافت شده و مورد تایید گزارش‌دهندگان قرار گرفته است همچنین، ۳۶ گزارش دیگر به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده و در حال انتظار برای پاسخ هستند.


حجت‌الاسلام رضا بهادری، معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی، در خصوص وضعیت سامانه مطالبه‌گری سو و گزاراش‌های ثبت شده اظهار کرد: در سال جاری، مجموعاً 166 گزارش در سامانه نظارت اجتماعی ثبت شده است. از این تعداد، 68 گزارش به نتیجه رسیده و پاسخ‌دهی از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه دریافت شده و مورد تایید گزارش‌دهندگان قرار گرفته است همچنین، 36 گزارش دیگر به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده و در حال انتظار برای پاسخ هستند.
وی در ادامه افزود: که برخی گزارشات به دلیل مشکلات مختلف از جمله محتوای توهین‌آمیز، عدم بارگذاری مستندات کافی یا ابهام در محتوای گزارش با مشکل مواجه شده‌اند که این موارد به گزارش‌دهندگان ارجاع داده‌شدتا پس از اصلاح مجدد گزارش‌ها را ثبت کنند..
بهادری در توضیح اهداف راه‌اندازی سامانه مطالبه‌گری سو گفت: هدف اصلی این سامانه، افزایش نظارت مردمی بر دستگاه‌های حاکمیتی است، این سامانه فرصتی را برای مردم فراهم می‌کند که از طریق آن بتوانند به طور فعال پیگیر مطالبات خود از دستگاه‌های مختلف باشند و در صورت عدم رسیدگی، مشکلات خود را گزارش دهند؛ یکی از اهداف مهم این سامانه تربیت مطالبه‌گران است.
معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد تصریح کرد: منظور از «مطالبه‌گر» کسی است که ابتدا از طریق مسیرهای معمول و قانونی نسبت به حل مشکل خود اقدام می‌کند و در صورتی که نتواسته باشد مشکل خود را حل کند، می‌تواند از سامانه برای پیگیری استفاده کند. این سامانه به این معنا نیست که هر کسی هر مشکلی دارد، مستقیماً و ابتدا از ستاد مطالبه‌گری کند، بلکه هدف نهایی این است که مردم به دنبال رسیدگی به مطالبات خود از طریق دستگاه‌ها و مدیران اجرایی باشند و در صورت عدم رسیدگی یا کوتاهی از سوی آن‌ها، موضوع را از طریق این سامانه پیگیری کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فرایند پیگیری‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از ثبت گزارش‌ها، ستاد به طور مستمر پیگیر پاسخگویی از دستگاه‌های اجرایی است؛ سه مرتبه به صورت تلفنی از رابطین دستگاه‌ها پیگیری می‌کنیم تا از وضعیت پاسخگویی اطلاع پیدا کنیم و از آن‌ها بخواهیم که جواب مناسبی به گزارش‌ها بدهند. در صورتی که پس از این سه مرحله پیگیری تلفنی، هنوز پاسخی دریافت نشود، این موضوع به صورت مکتوب و رسمی به مدیران دستگاه‌ها ارجاع داده می‌شود.
بهادری تأکید کرد: در نهایت، اگر پاسخگویی از دستگاه‌های اجرایی صورت نگیرد یا دلایل ارائه شده قانع‌کننده نباشد، ستاد این موضوع را از جنبه نظارتی پیگیری خواهد کرد، در مواردی که این کوتاهی به ضرر مطالبات مردم باشد و موجب تضعیف حقوق شهروندان شود، طبق ماده 13 دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، این ترک فعل‌ها به دستگاه قضائی گزارش می‌شود.
وی اضافه کرد: "ستاد نظارتی علاوه بر پیگیری مطالبات مردمی، مسئولیت دارد که با مدیران دستگاه‌ها در خصوص نحوه پاسخ‌دهی به این گزارش‌ها برخورد کند تا حقوق شهروندان ضایع نشود و سامانه نظارتی به عنوان یک ابزار مؤثر در رفع مشکلات اجتماعی و اداری عمل کند."
بهادری در پایان گفت که این سامانه به عنوان یک ابزار نظارتی مستمر، تلاش دارد تا روابط بین مردم و دستگاه‌های حاکمیتی را شفاف‌تر کرده و زمینه رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مردم را فراهم آورد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بهزیستی یکی از ناکارآمدان

گزارشات ثبت شده مردم در سامانه مطالبه‌گری سو تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود

سفیدشویی کارگزاران و اصلاحات با چاشنی پناه گیری پشت فرزند رهبری!

سفیدشویی کارگزاران و اصلاحات با چاشنی پناه گیری پشت فرزند رهبری!

کثافت کاری زیر پوست دانشگاه و خواب سنگین متولیان!

فساد ستیزی وزیر راه و شهرسازی فرزانه صادق؛ دامن گیر پرونده‌داران در نظام مهندسی شد

شستشوی حرم حضرت زینب( س) توسط مدافعان حرم

بیکاری در “کار “ بیداد می‌کند/مطالبه مردم همدان از نمایندگان مجلس، راستی آزمایی آمار عملکردی 2 ساله‌ مدیرکل اداره کار است!

جوابیه مدیر‌کل صمت به گزارش “ همدان خبر”

مانع سقوط صنعت، معدن و تجارت استان شوید

مهارتورم‌ و رشد تولید نیازمند اجرای کامل قوانین است/تاکنون حق یک درصدی دولت از معادن در همدان پرداخت نشده است

تنقیح قوانین اقتصادی توسط مجلس کمک بزرگی به رونق تولید می‌کند

استفاده آزمایشی از روش نوین محلول پاشی برای یخ زدایی و برفروبی

پیش بینی برداشت 130 هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

ارتقای تولید و اشتغال مساوی است با کاهش آسیب های اجتماعی/ شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

ضد و نقیض‌های گرانی گوشت/قیمت گوشت قرمز در همدان پایین‌تر از میانگین کشور است

شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند

اجرای طرح نظارت شبانه بر بازار

شماره هفدهم ماهنامه مدافعان

هفته دفاع مقدس یادآور جاودانه‌ترین برهه از تاریخ ایران اسلامی است

ساخت و سازهای غیرمجاز از معضلات شهر همدان است/لازم به ورود جدی در زمینه کنترل هوشمند ساخت و سازهاست

زارعی سرپرست آموزش و پرورش استان همدان شد

تلاش مدیران بر انتفاع ساکنان از ایجاد منطقه 5 باشد

نشست و هم اندیشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و مسئولین ستادی با آموزشگاههای آزاد استان

ترددها در جاده‌های استان همدان 10 درصد افزایش داشته است

موج اول بازگشت زوار اربعین حسینی آغاز شده است

دستگیری سارق ساختمان خالی از سکنه در همدان

تعمیر و راه اندازی 95 درصد سیستم‌های روشنایی محورهای همدان همزمان با ایام اربعین

طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در استان همدان اجرا می شود

مرکز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان همدان راه‌اندازی شد

جاعل ارزهای خارجی در همدان دستگیر شد

کشف 8 فقره سرقت و دستگیری 6 سارق در اسدآباد

تهیه بسته تبلیغاتی لازمه معرفی همدان به گردشگران

هدف ما این است کاری کنیم،بیماران به جز درد بیماری، درد دیگری را حس نکنند

طرح جامع ترافیک همدان، آماده تصویب در همتا و ارسال به شورای عالی ترافیک

تدبیر درستی به منظور ساماندهی ضایعاتی‌ها اندیشیده شود

سرشاخه کاری 550 هزار و 428 پیوندک باغات گردوی استان همدان

برگزاری گفتمان آموزشی جشنواره عصر جدید یاددهی_ یادگیری در همدان

دستگیری سارق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان

پتروشیمی هگمتانه حامی 5 ساله پاس همدان می‌شود

راه‌اندازی خزانه‌ واحد الکترونیکی در سال جاری پیگیری شود

مدیریت شهری، زمینه افزایش خوش‌بینی شهروندان را فراهم کند

خط کشی بالغ بر 300 کیلومتر از راه های استان همدان انجام شد

افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان همدانی در مدارس شاهد

برای انتخابات مجلس نمی‌آیم/متعهدم وظیفه خود را در شورای شهر به سرمنزل مقصود برسانم

آسانسور جایگزین پله برقی پل‌های عابر پیاده می‌شود

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در همدان

ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه مدیریت شهری است